Chemiqal Brothers

AKTUALNOŚCI

Porady Detailera

Dlaczego regularne mycie jest tak istotne?

 Mycie samochodu, czy jakiegokolwiek innego pojazdu jest podstawowym elementem, dzięki któremu jesteśmy w stanie zadbać o wygląd lakieru. Nie podlega  to wątpliwości, że utrzymanie czystości lakieru zapewnia dużo lepszą jego trwałość. Jednak sama kwestia regularnego mycia  samochodu to za mało. Trzeba bowiem wiedzieć w jaki sposób to robić, czego używać oraz jakimi  detergentami się  wspomóc, aby osiągnąć oczekiwany efekt. Przed przystąpieniem do wszelkich pielęgnacyjnych zabiegów naszego pojazdu, musimy pamiętać o kilku zasadach, które z pewnością pozwolą zaoszczędzić  Wasz czas i spowodują, że cały proces mycia będzie  przyjemnością 😊

Jakich środków/ akcesoriów użyć podczas:

 

 

  • CZYSZCZENIA KÓŁ I FELG – Odzyskanie blasku kół (w tym felg): produkt do mycia felg, preparat do mycia opon lub APC, szczoteczka do mycia felg i opon.

 

 

Czyszczenie nadkoli :

Proces ten należy rozpocząć od dokładnego opłukania ich, wykorzystując myjkę ciśnieniową. Aby proces ten mógł przebiegać jak należy, zaleca się stosowanie APC oraz szczotki z długą rączką , aby silne zabrudzenia z powodzeniem mogły zostać usunięte z nadkoli. Następnie należy spłukać zanieczyszczenia i resztki preparatu myjką ciśnieniową. W razie potrzeby zaleca się powtórzenie tej czynności wykorzystując APC oraz szczotkę przystosowaną do mycia nadkoli.

Zanieczyszczenia w postaci resztek asfaltu czy smoły mogą być już jednak nieco problematyczne. W tym przypadku polecamy zastosować  preparatu przeznaczonego do usuwania smoły i kleju. Innym środkiem, który poradzi sobie z większymi zabrudzeniami elementów nadkoli i zawieszenia będzie preparat do usuwania zanieczyszczeń metalicznych, które osiadły podczas użytkowania pojazdu.

Należy pamiętać aby powierzchnia, jaką chcemy doczyścić była całkowicie sucha i zimna . W przeciwnym razie nasz praca nie przyniesie efektu.

Mycie felg w samochodzie
Mycie felg.

 

Czyszczenie kół :

Odpowiednią czystość  kół zapewni nam użycie  odpowiedniego roztworu APC  lub środków typu Tire and Rubber Cleaner.

W celu ich wykorzystania postępować należy zgodnie z zalecaniem producenta. Nie jest to skomplikowane, gdyż środek ten należy nałożyć na zabrudzoną powierzchnię, odczekać chwilkę  i następnie dokładnie wyczyścić ją niewielka szczotką. Czynność prawdopodobnie trzeba będzie powtórzyć, jeśli na koniec będziemy chcieli opony zabezpieczyć dressingiem do opon.

Przystępując do mycia felg należy zwrócić  uwagę na stopień zabrudzenia. Ta ocena pozwoli na dobranie odpowiedniego środka, który pozwoli nam doprowadzić felgi do czystości.

Do obręczy felgi, na której zwykle zbiera się najwięcej osadu najlepiej będzie użyć środka kwasowego, który zadziała odpowiednio intensywnie na daną powierzchnię, znacznie przyspieszając naszą pracę. W tym przypadku należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta!

Następnym środkiem są tzw. Deironizery, to  środek, który przeznaczony jest  do usuwania zanieczyszczeń metalicznych (np. osad z klocków hamulcowych).

W przypadku, gdy nasze felgi pokryte są czarnymi kropeczkami najpewniej mamy do czynienia ze smołą do takich zabrudzeń należy użyć środków Tar and Glue Remover.

Bieżąca pielęgnacja felg jest bardzo istotna. Do tego celu polecamy używać specjalne środki przeznaczone do mycia felg.


Aby mieć pewność, że cały proces czyszczenia felg został zakończony powodzeniem, należy lekko przesunąć  samochód, aby koła mogły się przesunąć o pół obrotu. Wtedy należy ponownie użyć szczotki, aby  w miejscu, gdzie miała kontakt z zaciskiem hamulcowym również została doczyszczona.

Użycie piany aktywnej
Nakładanie piany aktywnej.

 

Mycie wstępne :

Do tego etapu wykorzystujemy pianę aktywną ( PRE WASH ). Jej zadaniem  jest usunięcie jak największej ilości zanieczyszczeń metodą bezdotykową, aby cały proces był całkowicie bezpieczny dla lakieru pojazdu. 

Wykorzystując pianę aktywną nanosimy ją pianownicą tak aby pokryła całe auto, rozpoczynając jej nakładanie od dołu ku górze. Po ok 5-8 minutach, gdy piana zaczyna reagować i zaczyna spływać z lakieru, należy przystąpić do jej spłukiwania, wykorzystując do tego myjkę ciśnieniową. Pamiętamy aby strumień wody był kierowany również od dołu do góry, co pozwoli wypłukać resztki piany aktywnej pod ciśnieniem (z odpowiednią mocą).

Jeśli nie dysponujemy  myjką ciśnieniową a także pianownicą (PA), dobrym krokiem będzie zaopatrzenie się w ręczną pianownicę, która z powodzeniem spełni swoją rolę. Wtedy pianę aktywną bez problemu można usunąć wykorzystując do tego wąż ogrodowy.


Jednak  gdy myślimy o częstszym i bardziej precyzyjnym wypłukiwaniu piany aktywnej z powierzchni  samochodu, polecamy zainwestować we wspomnianą myjkę ciśnieniową.

Zwracamy uwagę na fakt, że nie umyjemy samochodu dzięki wykorzystaniu samej piany aktywnej. Jej zadaniem jest bowiem usunięcie największych zanieczyszczeń (tj.  piasek, błoto czy sól). Reszta zanieczyszczeń powinna być usuwana za szamponu oraz rękawicy przeznaczonych do mycia karoserii.

 

Mycie właściwe :

Mycie właściwe ma za zadanie usunięcie zanieczyszczeń pozostałych po myciu wstępnym w tym celu korzystamy z rękawicy z wełny lub mikrofibryszamponu oraz dwóch wiader z separatorami zanieczyszczeń.

Każdy nowicjusz zadaje zawsze te samo pytanie ” Po co dwa wiadra i separator” ? Pracując metodą na dwa wiadra w pierwszym mamy czystą wodę, a w drugim szampon. Separator (Grid Guard) zanieczyszczeń spełnia ważne podstawowe zadanie, zapobiega unoszeniu się i pływania brudu w wiaderku. Brud opada na dno wiadra a separator nie pozwala mu na ponowne wzbicie się do góry wraz z ruchem wody. My proponujemy dla pewności aby każde wiadro posiadało separator.

Mycie auta gąbką
Mycie samochodu.

Mycie pojazdu powinno odbywać się w zacienionym miejscu.

W pierwszej kolejności należy przystąpić do umycia dachu, po umyciu którego zaleca się myć niższe partie samochodu. Warto zwrócić uwagę na to, aby omijać takie elementy jak zderzaki, doły drzwi także progi drzwi. Te należy  umyć na sam koniec, ponieważ są one zazwyczaj najbardziej zabrudzone.

Podczas mycia wykorzystujemy rękawicę, która zanurzamy w wiadrze z szamponem i nie odsączając jej przechodzimy bezpośrednio do mycia. Zaleca się wykonywać ruchy posuwiste (nie koliste). Warto pamiętać, aby myć element po elemencie i po każdym z nich płukać rękawicę kilkukrotnie w wiadrze z wodą, dokładnie wyciskając ją na koniec. Ponownie nasączamy rękawicę wodą z szamponem i tak dalej myjemy każdy element do całkowitego umycia samochodu. Na samym końcu opłukujemy samochód bieżącą wodą pod ciśnieniem ( jeżeli mamy taką możliwość).

Osuszanie samochodu :

Dokładne umycie karoserii oraz spłukanie resztek szamponu za pomocą myjki ciśnieniowej powinno zostać zakończone odpowiednim osuszeniem. Do tego etapu poleca się używać ręczniki z mikrofibry, waflowe lub Silk Dryer’y.

Najlepiej  jest rozpocząć proces osuszania od elementów poziomych i szyb, następnie przechodząc do  pozostałych poziomo umieszonych powierzchni. Na koniec przystąpić do osuszania wnęk drzwiowych

Jak prawidłowo osuszać konkretne elementy?

Proces ten polega na rozłożeniu ręcznika na całej powierzchni osuszanego elementu delikatnie uklepać. Jeśli element jest duży, należy rozłożyć ręcznik płasko i przeciągnąć go, trzymając za dwa  sąsiadujące ze sobą końce.

Należy pamiętać !!! Nie wolno dociskać ręcznika  do lakieru i trzeć go, ponieważ może to doprowadzić do mikrozarysowań , których bez zastosowania odpowiednich technik detailinowych będzie trudno się pozbyć.

Dobrym rozwiązaniem może być użycie  powietrza pod ciśnieniem, które pozwoli pozbyć się wilgoci ze wszystkich szczelin.

Aplikacja Quick Detailera :

Użycie preparatu jakim jest Quick Detailer, pozwoli na usunięcie świeżych  śladów twardej wody, ale również nasyci połysk lakieru oraz wzmocni wcześniej nałożony wosk ochronny.

Poleca się aplikować go na osuszony  już lakier, wykorzystując do tego atomizer. Następnie za pomocą mikrofibry  dociera się go na powierzchni lakieru kolistymi ruchami. Czynność powinna trwać tak długo, do uzyskania idealnie błyszczącej powierzchni.

ADBL Quick Detailer QD1
ADBL QD 1